Page 14 - 11. hafta
P. 14
5 yaş GRUBU
4 HAZİRAN PERŞEMBE
*Birlikte sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.
*”Yarısı Sana , Yarısı Bana” isimli etkinliği yapıyoruz. (Tekerleme söylenirken elma,
tekerlemede geçen yönergelerle eş zamanlı kesilir)
“Elimde tatlı bir elma
Böldüm onu yarıya
Yarısı bana
Yarısı sana
Elimde yarım bir elma
Böldüm onu yarıya
Çeyreği sana
Çeyreği bana”
Parçaların birleşerek bütünü oluşturduğundan bahsedilir.
Daha sonra çizgilerle 4 eşit parçaya ayrılmış daire şablonu çocuğumuza verilir. Hangi
geometrik şekil olduğu ve özellikleri sorularak çocuğumuzdan cevap alınır. Daha
sonra
“Daireyi ikiye katlayarak kat izinden keselim” denir. Bir tam daireyi eşit iki parçaya
kesersek iki yarım elde ettiğimiz söylenir. Yarım dairelerin her biri ikiye katlanıp
kat izinden tekrar kesilir. Çocuğumuza her bir parçanın çeyrek olduğu ifade edilir.
Çocuğumuza kestiği dört tane çeyrek daireyi birleştirerek önce yarım, sonra da tam
daire oluşturmaları söylenir ve A4 kağıdına yapıştırılır. Oluşturulan daireye kendi
istedikleri desenleri çizmeleri ve ardından renkli kalemlerle boyamaları istenir.
*Yoğurt Mayalıyoruz” isimli fen etkinliğimizi yapıyoruz.
“Bugün, birlikte yoğurt mayalamaya ne dersiniz?” denilerek yoğurt mayalama
deneyine dikkat çekilir.
• Büyük bir tencerede iki litre inek sütü kaynatılır ve ılımaya bırakılır (bu süreçte sütün
bulunduğu kabın sıcaklığı ve ılıklığını çocuğumuzun dokunarak hissetmeleri sağlanır).
• Sütün ısısı mayalamak için uygun olduğunda (43-45°C) iki yemek kaşığı ev
yoğurdunun üzerine ılık sütten biraz döküp karıştırılır. Sonra hazırlanan maya süte
karıştırılır.Ardından tencere bir örtü ile sarılarak dört-beş saat bekletilir.
• Ardından, yoğurtlar buzdolabına konulur. Yoğurdun dolapta bir gün beklemesi
gerektiği belirtilir. Hazır olan yoğurtlar afiyetle yenir.