Page 11 - 11. hafta
P. 11

5 yaş  GRUBU





                                         1 HAZİRAN PAZARTESİ



                                   *Birlikte sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.


              *“Kavanozdaki Boncuklar” isimli oyun etkinliği yapıyoruz. Çocuğunuza içinde boncuk

             olan kavanoz sallanarak gösterilir. “Şimdi sen bu kavanozun içindeki boncuklarsın. Ben
                        kavanozu salladıkça, sen de boncuklar gibi zıplayacaksınız.” denir.
             • Belli bir süre kavanoz sallanarak “Çift ayak- tek ayak üzerinde zıplayalım” yönergeleri
                                     ile çocuğunuzun hareket etmeleri sağlanır.
                  • Heyecanlı bir ses tonuyla “Eyvah, kavanozun ağzı açıldı, boncuklar yere saçıldı
              yuvarlanıyorlar… Kapıya doğru… Pencereye doğru…Masaların yanına… Dolabın önüne…
                 Sandalyenin arkasına” vb. yerler söylenerek çocuğunuzun yuvarlanması sağlanır.
                 çocuğunuzun yuvarlanması bittiğinde çocuğunuzun mekânda aldığı konuma göre
            yanlarına gidilerek bulunduğu yerleri (neyin önünde, arkasında, yanında) söylemesi istenir.


             *”Ne kadar uzun” isimli etkinliğimizi yapıyoruz. Yere yatan çocuğun boyu ip kullanılarak

                ölçülür. Boyu ölçülen çocuk kesilen ipi (birbirine bantla birleştirilmiş iki adet) fon
                  kartonuna aşağıdan yukarıya doğru düz olarak yapışkanla sabitler. Üzerine de
                 fotoğrafını yapıştırır. Evde bulunan diğer nesnelerin boyu da ip ile ölçülerek fon
               kartonuna yapıştırılır. Farklı uzunluktaki iplerden oluşan boy grafiği ile ilgili sohbet
                                      edilir. Grafik evin bir köşesinde sergilenir.


                               *İP İLE DANS İSİMLİ OYUNU OYNUYORUZ.

                Çocuğunuza “İple neler yapabiliriz?” diye sorulur.Alına cevaplardan sonra Müzik
               eşliğinde çeşitli yönergeler doğrultusunda dans etmesi sağlanır (ipi başına koyarak
              burnunun üzerine koyarak, kulağına asarak vb.). Çocuğun  ilgisine göre iplerle yerlere
              de çeşitli şekiller oluşturma, bu şekillerin üzerinde yürüme vb. çalışmaları yapılabilir.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15