Page 11 - 11. hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
1 HAZİRAN PAZARTESİ
*Birlikte sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.
*“Kavanozdaki Boncuklar” isimli oyun etkinliği yapıyoruz. Çocuğunuza içinde boncuk
olan kavanoz sallanarak gösterilir. “Şimdi sen bu kavanozun içindeki boncuklarsın. Ben
kavanozu salladıkça, sen de boncuklar gibi zıplayacaksınız.” denir.
• Belli bir süre kavanoz sallanarak “Çift ayak- tek ayak üzerinde zıplayalım” yönergeleri
ile çocuğunuzun hareket etmeleri sağlanır.
• Heyecanlı bir ses tonuyla “Eyvah, kavanozun ağzı açıldı, boncuklar yere saçıldı
yuvarlanıyorlar… Kapıya doğru… Pencereye doğru…Masaların yanına… Dolabın önüne…
Sandalyenin arkasına” vb. yerler söylenerek çocuğunuzun yuvarlanması sağlanır.
çocuğunuzun yuvarlanması bittiğinde çocuğunuzun mekânda aldığı konuma göre
yanlarına gidilerek bulunduğu yerleri (neyin önünde, arkasında, yanında) söylemesi istenir.
*”Ne kadar uzun” isimli etkinliğimizi yapıyoruz. Yere yatan çocuğun boyu ip kullanılarak
ölçülür. Boyu ölçülen çocuk kesilen ipi (birbirine bantla birleştirilmiş iki adet) fon
kartonuna aşağıdan yukarıya doğru düz olarak yapışkanla sabitler. Üzerine de
fotoğrafını yapıştırır. Evde bulunan diğer nesnelerin boyu da ip ile ölçülerek fon
kartonuna yapıştırılır. Farklı uzunluktaki iplerden oluşan boy grafiği ile ilgili sohbet
edilir. Grafik evin bir köşesinde sergilenir.
*İP İLE DANS İSİMLİ OYUNU OYNUYORUZ.
Çocuğunuza “İple neler yapabiliriz?” diye sorulur.Alına cevaplardan sonra Müzik
eşliğinde çeşitli yönergeler doğrultusunda dans etmesi sağlanır (ipi başına koyarak
burnunun üzerine koyarak, kulağına asarak vb.). Çocuğun ilgisine göre iplerle yerlere
de çeşitli şekiller oluşturma, bu şekillerin üzerinde yürüme vb. çalışmaları yapılabilir.