Page 13 - 11. hafta
P. 13

5 yaş  GRUBU




                                       3 HAZİRAN ÇARŞAMBA



                                 *Birlikte sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.


                        * ”Aynadaki Ben” isimli etkinliğimizi yapıyoruz.
               Portrenin ne demek olduğu sorulur (Genellikle belden yukarısını
               gösteren resim ya da fotoğraf).Daha sonra örnekler gösterilerek
                Resimlerdeki insanların özellikleri hakkında konuşulur. Saç, göz
              renkleri, yüz yapıları ile ilgili karşılaştırmalar yapılır. Evdeki büyük boy
              aynaya dikkat çekilir. Çocuğumuzdan kendisine bakması ve resimlerdeki
             kişilerle kendi yüzlerini karşılaştırmaları istenir.Daha sonra resim kâğıtlarına

                kendi portrelerini çizip boyamaları için yönlendirilirler. Etkinlik sonrasında
                                        portre çalışmaları evde sergilenir.


                       * “Yeşil Balon” isimli hikayemizi dinliyoruz. Yeşil Balonun Hikayesi
                 “Yeşil balon çok heyecanlıydı ve diğer balonlardan ayrılarak havada uçmaya
              başladı. Önce yeşil ağaçları gördü, ne kadar çok ağaç vardı ve hepsi kendisiyle aynı
                renkteydi. Daha sonra biberleri, salatalıkları, ıspanakları, erikleri gördü; derenin
             kenarında da yeşil kurbağaları. Biraz daha ilerleyince yeşil bir bina gördü. O binanın
              içinde hareket eden bir şeyler vardı. Merak etti. Acaba neydi? Yaklaştı, yaklaştı ve
               cama geldiğinde içeride resim yapan çocuklar gördü. Çocukların önünde iki renk
                boya vardı. Biri mavi, biri de sarı. Ne yapacaklarını merakla beklemeye başladı.

               Çocuklar bu iki rengi karıştırıyorlardı. O da ne? Gözlerine inanamadı. Kendi rengi
             oluşmuştu. “Aaa! Yeşil… Benim rengim. Demek ki benim rengim mavi ve sarı rengin
                     karışımından oluşuyor” dedi ve gökyüzüne doğru uçmaya devam etti.
                                        • Hikâyenin ardından çocuğumuza
                 “Yeşil balon kendi rengiyle aynı renkte neleri gördü? Çocuklar hangi renkleri
                 karıştırınca yeşil rengi elde ettiler? Yeşil renkte başka neler var? ” vb. sorular
             sorularak çocuklardan cevapları alınır. Çocuğumuzdan çevrelerindeki yeşil renkteki
                                            varlıkları söylemesi istenir.



                 • Ardından sarı ve mavi parmak boyaları karıştırılarak yeşil renk oluşturulur.
              Çocuğumuza A4 kâğıtları dağıtılarak yeşil renkte olan meyve, sebze ve hayvan vb.
                                    resimleri çizmeleri ve boyamaları istenir.
   8   9   10   11   12   13   14   15