Page 14 - 50hafta
P. 14
5 yaş GRUBU
8 NİSAN PERŞEMBE
*Ailece sabah sporu yapıyoruz.
“9 RAKAMINI TANIYALIM”
Evin kapısına ve çeşitli yerlere asılmış 9 rakamına
dikkat çekilir. Velimiz,“Sayılar” adlı tekerlemeyi
söyler. Çocuğumuzdan kendisiyle beraber tekrarlamasını ister.
Tekerlemenin sözlerine uygun olarak parmaklar da kullanılır.
SAYILAR
Sayıların ilki bir, Altıdan sonra yedi,
Ardından iki gelir, Kedi ciğeri yedi.
Şöyle üç, Saymayı öğrendik biz,
Şöyle dört, beş, Sekiz çöp, sekiz ceviz,
Hani bizim beşkardeş Sekizden sonra dokuz,
Beşten sonra altı Dokuzu geçince on,
Nerede kaldı kahvaltı, Sayılara yoktur son.
” 9 RAKAMINI YAZIYORUM”
Önce parmakla havada rakam yazma çalışmaları yapılır. Ardından 9 ve 6
rakamı çizili büyük mukavvalar yere konulur. Çocuğumuzdan bu sayıları
incelemesi istenir. Sırayla rakamların üzerinden yazılış yönüne dikkat
ederek yürür. İki rakamın benzerlik ve farklılıkları üzerine konuşulur.
Çocuğumuzdan masaya geçmesi istenir. İlgili çalışma sayfaları ve
kalemler verilir. Yönerge okunur. Rakam kulesinin 9 katını boyadıktan
sonra 9 rakamını yazarlar.
HİKAYE SAATİ
Çocuğunuzla birlikte sevdiği bir hikaye kitabını okuyun.