Page 11 - 50hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
5 NİSAN PAZARTESİ
*Ailece sabah sporu yapıyoruz.
” TELEVİZYONDAKİ SEMBOLLER VE ANLAMLARI”
Çocuğumuzla “Haberleşme ve İletişim Araçları”ile ilgili sohbet edilir. Haberleşme ve iletişim
araçlarının neler olduğu bu araçların işlevleri konusunda açıklamalar yapılır. Daha sonra
çocuğumuza sence iletişim nedir? Kimlerle iletişim halindeyiz? soruları yöneltilir. İletişim
olmasaydı nasıl haberleşirdik? konusunda fikri alınır. İletişim araçlarından hangilerini
kullandıklarını anlatması istenir. Konuyla ilgili bilmeceler sorulur.
BİLMECE ZAMANI
*Bir kutum var, kulağını bükünce konuşur şarkı söyler (radyo)
*Buradan bağırır, Ankara’dan duyurur (telefon)
*Biz onu görürüz, o bizi göremez (televizyon)
*Uzun yoldan bir kuş gelir ne söylese hoş gelir (mektup)
*Ne ağzı var, ne dili, konuşur insan gibi (radyo)
*Çocuğumuzla hangi televizyon programlarını izlediği hakkında konuşulur. Çocuklar için
izlenmesi uygun olmayan televizyon programları hakkında bilgi verilir. Televizyonda programdan
önce gördüğümüz bazı sembollerden bahsedilir. Bu sembollerin olduğu görseller yetişkin
tarafından gösterilir. Sembollerin anlamı sorulur, çocuğumuzun tahminleri dinlenir. Daha sonra
da sembollerin anlamı belirtilir.
” EN SEVDİĞİM TELEVİZYON PROGRAMINI ÇİZİYORUM” SANAT ETKİNLİĞİ
Velimiz , çocuğumuza televizyon çizili resim kağıdını verir. Çocuğumuzdan en sevdiği televizyon
programını televizyon ekranına çizmelerini ister. Çocuğumuz çizdiği programın ne olduğunu
söyler ve sohbet edilir.