Page 13 - 41. hafta
P. 13
5 yaş GRUBU
30 ARALIK ÇARŞAMBA
Ailece Sabah Sporu Yapıyoruz.
Sırasıyla Nefes Alma Hareketleri Baş, Boyun, Omuz, Kol, Bel, Bacaklar… Tüm
Vücudumuzu Çalıştıralım. Bu Hareketleri Yaparken Dikkatli Olalım.
”Takvim ve Saat” adlı
hikayeyi dinliyoruz.
Duvar takvimi ve duvar saati duvarda yan yana asılı durmuş. Takvim, duvar
saatine: “Ben senden daha önemliyim. Bak yapraklarım ne kadar çok, günleri,
ayları, yılı gösteriyorum. İnsanlar hangi ayda ve günde olduklarını bana
bakarak takip ediyorlar.” deyip, hep böbürlenirmiş. Saat: “Tabi ki çok önemlisin
takvim arkadaşım, ama bende çok önemliyim insanlar gün içinde saatin kaç
olduğunu benden öğreniyorlar.” dese de takvim:
“Hadi canım, akşama kadar yelkovanla akrebin dönüp duruyor başka ne
yapıyorsun ki...” deyip saati küçümsemiş. Evin annesi, her gün takvimden bir
sayfa kopartır, takvimin sayfasında yazılanları okur, saatinde arada sırada
tozunu silermiş. Takvim:”Görüyor musun bak, benim sayfalarımı her gün
okuyorlar. Senin ise ancak arada sırada tozunu alıyorlar.” diye kendini övmeye
devam edermiş. Saat ise ona bir şey demez, sadece gülümsermiş. Aradan
aylar günler geçmiş, takvimin sayfaları azalmaya başlamış. Takvim artık eskisi
gibi saatle uğraşmıyormuş.
SAAT: “Ne oldu takvim kardeş, eskisi kadar konuşmuyorsun, seni biraz
zayıflamış görüyorum.” Demiş.
TAKVİM: “Haklısın saat kardeş, sayfalarım azaldıkça üzülüyorum. Yakında
tamamen bitecek, oysa sen hep aynısın durmadan çalışıyorsun; ama sende
bir değişiklik olmuyor. Seni ne kadar küçümsemiştim. Şimdi yanıldığımı
anlıyorum. Sende çok önemliymişsin. Lütfen beni affet seni kırdığım için özür
dilerim, demiş.
SAAT: “Üzülme takvim kardeş, ben sana kırgın değilim, ikimizde çok
önemliyiz. Bunu ben zaten biliyordum. Birkaç gün sonra takvimin son yaprağı
da kopartılmış. “Hoşça kal” demiş takvim saat arkadaşına.
Ertesi gün yeni bir takvim asılmış duvara “Hoş geldin” demiş saat. “Hoş bulduk”
demiş takvim, birbirlerine gülümsemişler. Yeni Yıl kartı hazırlıyoruz. Hikaye
bitiminde çocuğumuzun etkinlik masasına oturmasını sağlayarak çocuğumuza
yeni yıl kartı hazırlayacağını söyler. Etkinlik için çocuğumuza A4 boyutunun yarısı
kadar fon kartonları dağıtılır. Çocuğumuzdan fon kartonunu ikiye katlaması
istenir. Ardından çocuğumuza pullar, simler, evalar v.b artık materyaller,
yapıştırıcı ve makas verilerek özgün ürünler ortaya çıkarması sağlanır.