Page 11 - 41. hafta
P. 11

5 yaş  GRUBU





                                         28 ARALIK  PAZARTESİ



                                         Ailece Sabah Sporu Yapıyoruz.

               Sırasıyla Nefes Alma Hareketleri Baş, Boyun, Omuz, Kol, Bel, Bacaklar…
               Tüm Vücudumuzu Çalıştıralım. Bu Hareketleri Yaparken Dikkatli Olalım.
                                  “Güneş” adlı parmak oyununu oynuyoruz.
                          Güneş top gibi yusyuvarlak. (Parmaklarla daire yapılır)

                           Pırıl pırıl ışıkları var (İki elin parmakları açılıp kapanır)
                                       İnsanları ısıtır. (Kollar ovuşturulur)
                           Çiçekleri açtırır. (Eller kapalıyken havaya doğru açılır)
                     Gece olunca kaybolur (Açık olan eller kapanır, arkada saklanır
                                          GECE-GÜNDÜZ DENEYİ

                   Çocuğumuz  masaya geçer. Yetişkin aile bireyimiz çocuğumuza bir
                    deney yapacaklarını söyler ama bundan önce bir soru soracağını

                söyler. Çocuğumuza “Geceleri gökyüzünde neler görürüz? Gündüzleri
                 gökyüzünde neler görürüz? Gece hava nasıl olur? Gündüz hava nasıl
              olur? Peki gece ve gündüz nasıl oluşur?” gibi sorular sorar. Çocuğumuzla
                                             sohbet ortamı oluşturur.
                Ardından gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu bir deneyle öğreneceğini

                  söyler.    Çocuğumuza  dünyanın güneş etrafında dönen bir gezegen
                olduğu hatırlatılır. Güneş ısı ve ışık kaynağıdır. Dünya döndükçe güneş
                          gören yerler gündüz, görmeyen yerler ise geceyi yaşar.
                 Yetişkin aile bireyimiz deney araçlarını gösterir. Mum güneşi, portakal

                 ise dünyayı temsil etmektedir. Portakal mumun etrafında döndürülür.
                 Portakalın mumu gören yüzü aydınlık, görmeyen kısmı ise karanlıktır.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15