Page 11 - 41. hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
28 ARALIK PAZARTESİ
Ailece Sabah Sporu Yapıyoruz.
Sırasıyla Nefes Alma Hareketleri Baş, Boyun, Omuz, Kol, Bel, Bacaklar…
Tüm Vücudumuzu Çalıştıralım. Bu Hareketleri Yaparken Dikkatli Olalım.
“Güneş” adlı parmak oyununu oynuyoruz.
Güneş top gibi yusyuvarlak. (Parmaklarla daire yapılır)
Pırıl pırıl ışıkları var (İki elin parmakları açılıp kapanır)
İnsanları ısıtır. (Kollar ovuşturulur)
Çiçekleri açtırır. (Eller kapalıyken havaya doğru açılır)
Gece olunca kaybolur (Açık olan eller kapanır, arkada saklanır
GECE-GÜNDÜZ DENEYİ
Çocuğumuz masaya geçer. Yetişkin aile bireyimiz çocuğumuza bir
deney yapacaklarını söyler ama bundan önce bir soru soracağını
söyler. Çocuğumuza “Geceleri gökyüzünde neler görürüz? Gündüzleri
gökyüzünde neler görürüz? Gece hava nasıl olur? Gündüz hava nasıl
olur? Peki gece ve gündüz nasıl oluşur?” gibi sorular sorar. Çocuğumuzla
sohbet ortamı oluşturur.
Ardından gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu bir deneyle öğreneceğini
söyler. Çocuğumuza dünyanın güneş etrafında dönen bir gezegen
olduğu hatırlatılır. Güneş ısı ve ışık kaynağıdır. Dünya döndükçe güneş
gören yerler gündüz, görmeyen yerler ise geceyi yaşar.
Yetişkin aile bireyimiz deney araçlarını gösterir. Mum güneşi, portakal
ise dünyayı temsil etmektedir. Portakal mumun etrafında döndürülür.
Portakalın mumu gören yüzü aydınlık, görmeyen kısmı ise karanlıktır.