Page 14 - 34. hafta
P. 14

5 yaş  GRUBU






                                                       12 KASIM PERŞEMBE



                                                 Sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.


                                               *“SESLER “ ISIMLI FEN ETKINLIĞI

                                                        YAPIYORUZ.
                            Çocuğumuza varsa zil ve davul verilir yoksa davul sonra zil
                            sesleri internetten dinletilir. Çocuğumuza sesler arasındaki

                              farklılık sorulur. Alınan cevapların ardından davulun sesi
                    ince mi kalın mı? Zilin sesi ince mi kalın mı? Diye sorulur. Daha
                    sonra çocuğumuzun ince-kalın seslere örnekler vermesi istenir.
                   Daha sonra masanın üzerine altı tane bardak konulur. Bardakların

                   çocuğumuzla birlikte içine azdan çoğa doğru su konulur. Metal bir
                çubukla bardaklara vurularak çıkan seslerin farklılığı hakkında sohbet
                   edilir. Bardak ne kadar boş ise ses ince ne kadar dolu ise o kadar
                  kalın ses çıkar. Çocuğumuz bardaklara vurarak farklı seslerle farklı

                 ritimler oluşturmalarına rehberlik edilir. Bardaklar çoktan aza, azdan
                 çoğa sıralanarak tekrar denemeler yapılır. Daha sonra ritim eşliğinde
                                         öğrenilen şarkılar tekrar edilir.



                           *MAYMUN SANAT ETKINLIĞI YAPIYORUZ.
                    Çocuğumuza tuvalet kağıdı rulosundan ince kuyruklu maymun

                  etkinliği yapılacağı söylenir. Tuvalet kağıdı rulosu kahverengi pastel
                    boya ile boyatılır. Daha sonra kahverengi fon kartonuna çizilmiş
                   maymun kafası kalıbı ve makas verilir. Maymun kafası kesilir, göz
                     yerine oynar göz yapıştırılarak boyanan tuvalet kağıdı rulosuna

                 yapıştırılır. İnce ve uzun kuyruk kahverengi şönil takılarak oluşturulur
                                              ve etkinlik tamamlanır.
   9   10   11   12   13   14   15