Page 14 - 75. hafta
P. 14

5 yaş  GRUBU






                                                     26 AĞUSTOS PERŞEMBE


                                                        *Güne sabah sporuyla başlanır.
                                                        GÖRGÜLÜ ÇOCUKLAR

                           ‘Görgü Kuralları Kutusu’ oluşturacağız. Bu kutunun içine  “Ağız kapalı
                           yemek yeme, kapıyı çalarak odaya girme, hapşırırken ağzını kapatma,
                             hal hatır sorma, hasta dostlarımızı ziyarette bulunma gibi” görgü
                              kurallarının resimlerinin bulunduğu kartlar atacağız. Her gün bu
                             görgü kurallarından biri, günün kuralı olacak. Bu kuralın nerelerde
                         ve ne zaman kullanıldığını düşüneceğiz. Bu görgü kuralını uygulayanı
                        alkışlayacağız.” der. Bir ayakkabı kutusu, yırtma-yapıştırma tekniğiyle
                          kaplanır. Renkli pullarla süslenir. Velimiz, görgü kuralı resimlerinin
                          bulunduğu kartları bu süslü kutu içine koyar,kartlardan birini çeker.
                           Karttaki görgü kuralının nerelerde ve nasıl kullanılacağı hakkında

                                                         konuşulur.
                                                   DENEY ZAMANI
                        Velimiz içinde toprak dolu olan bir leğeni alır. Leğenin içinde eliyle biri

                        derin, diğeri sığ iki çukur oluşturur. Çocuğumuza “Sence hangisi derin,
                      hangisi sığ?” diye sorar. Çocuğun cevaplarından sonra, eline kalem alarak
                        kalemi önce sığ kuyuya dik bir şekilde koyar. Kuyunun derinliğini renkli
                       asetat kalemiyle işaretler. Ardından kalemi  derin kuyuya koyarak onun
                        derinliğini farklı renkte bir kalemle işaretler. Sonra derinlik işaretlerini
                          birbiriyle karşılaştırır. Daha sonra velimiz beyaz bir kâğıt üzerine bir
                        avuç toprak koyar ve feneri yakarak toprağa tutar. Işığın etkisiyle dışarı
                         çıkan canlılar gözlemlenir. Deneyin ardından resim kâğıdı ve boyalar
                      çocuğumuza verlir. Ardından “En çok hangi deney ilgini çekti ? Şimdi onun
                       resmini yapalım.” der ve çocuğumuza çalışma esnasında rehberlik eder.
   9   10   11   12   13   14   15