Page 14 - 75. hafta
P. 14
5 yaş GRUBU
26 AĞUSTOS PERŞEMBE
*Güne sabah sporuyla başlanır.
GÖRGÜLÜ ÇOCUKLAR
‘Görgü Kuralları Kutusu’ oluşturacağız. Bu kutunun içine “Ağız kapalı
yemek yeme, kapıyı çalarak odaya girme, hapşırırken ağzını kapatma,
hal hatır sorma, hasta dostlarımızı ziyarette bulunma gibi” görgü
kurallarının resimlerinin bulunduğu kartlar atacağız. Her gün bu
görgü kurallarından biri, günün kuralı olacak. Bu kuralın nerelerde
ve ne zaman kullanıldığını düşüneceğiz. Bu görgü kuralını uygulayanı
alkışlayacağız.” der. Bir ayakkabı kutusu, yırtma-yapıştırma tekniğiyle
kaplanır. Renkli pullarla süslenir. Velimiz, görgü kuralı resimlerinin
bulunduğu kartları bu süslü kutu içine koyar,kartlardan birini çeker.
Karttaki görgü kuralının nerelerde ve nasıl kullanılacağı hakkında
konuşulur.
DENEY ZAMANI
Velimiz içinde toprak dolu olan bir leğeni alır. Leğenin içinde eliyle biri
derin, diğeri sığ iki çukur oluşturur. Çocuğumuza “Sence hangisi derin,
hangisi sığ?” diye sorar. Çocuğun cevaplarından sonra, eline kalem alarak
kalemi önce sığ kuyuya dik bir şekilde koyar. Kuyunun derinliğini renkli
asetat kalemiyle işaretler. Ardından kalemi derin kuyuya koyarak onun
derinliğini farklı renkte bir kalemle işaretler. Sonra derinlik işaretlerini
birbiriyle karşılaştırır. Daha sonra velimiz beyaz bir kâğıt üzerine bir
avuç toprak koyar ve feneri yakarak toprağa tutar. Işığın etkisiyle dışarı
çıkan canlılar gözlemlenir. Deneyin ardından resim kâğıdı ve boyalar
çocuğumuza verlir. Ardından “En çok hangi deney ilgini çekti ? Şimdi onun
resmini yapalım.” der ve çocuğumuza çalışma esnasında rehberlik eder.