Page 11 - 65. hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
19 TEMMUZ PAZARTESİ
*Güne sabah sporu yaparak başlıyoruz.
HAYDİ TREN OLALIM
Çocuğumuzla ‘Tren’ tekerlemesi söylenir.
Tren gelir uzaktan,
Alır bizi duraktan.
Biz de tren olalım,
Çuf çuf dağları aşalım.
Çocuğumuzla tren hakkında sohbet edilir.
Aile bireyleri arka arkaya sıra olurlar ve birbirlerine tutunarak tren oluştururlar. En
öndeki oyuncu lokomotif olur ve diğerleri de vagonlar olurlar. Lokomotif ne yaparsa
vagonlar da aynısını yaparlar. Oyuncular treni oluşturduktan sonra velimiz yönergelerle
oyuncuları yönlendirir: “İlk önce düz bir yolda ağır ağır ilerliyor trenimiz. İlerde dik bir
yokuş var; tırmanıyoruz, tırmanıyoruz. Şimdi de yokuştan inmeye başladık, gittikçe
hızlanıyoruz. İlerde büyük bir dönemeç var...” Lokomotif arada bir düdük sesleri çıkarır
ve yönergelerde istediği gibi canlandırmalar yaparak gruba liderlik yapar. İsteyen
oyunculara lokomotif olma olanağı verilerek rol değişimleri yapılır.
*YouTube‘dan “Büyük Yapılar-Buharlı Tren“ eğitici çizgi filmi izlenir.
*Farklı tren resimlerinin çıktıları alınarak veya dergi/gazetelerden kesilerek büyük bir fon
kartonunun üzerine yapıştırılır. Oluşturulan kolaj çalışması evlerde sergilenir.
BAYRAM NEDİR?
Bayramlaşmayı anlatan bir görsel ile çocukların dikkati çekilir. Çocuklardan görseli
incelemeleri istenerek görselle ilgili sohbet edilir. Ardından “Bayram nedir? Bildiğiniz
başka bayramlar var mı? Bayramlarda neler yapılır?” vb. sorular yöneltilerek bayram
ve bayramlaşma hakkında konuşma başlatılır. Bayramlarda akrabaların ziyaret edildiği,
büyüklerin ellerinin öpüldüğü, hediyeleşmeler ve yardımlaşmaların olduğu, temiz ve yeni
kıyafetler giyildiği anlatılır. Sabah hep birlikte kahvaltıların yapıldığı ve aile bireylerinin
birbirleriyle bayramlaştığı anlatılır.