Page 11 - 64. hafta
P. 11

5 yaş  GRUBU






                                         12 TEMMUZ PAZARTESİ



              *Ailece sabah sporu yapıyoruz. Sırasıyla nefes alma hareketleri baş, boyun, omuz, kol,
               bel, bacaklar. Tüm vücudumuzu çalıştıralım. Bu hareketleri yaparken dikkatli olalım.
                                        KELOĞLAN KELEŞ OĞLAN

            Velimiz elinde sopalı heybesi, başında tül çorabıyla odaya girer ve çocuğumuzun dikkatini
            çeker. Çocuğumuza  kime benzediğini sorar. Çocuğumuzun doğru cevabı vermesi için “Bu
                   kişinin saçı yoktur, bir eşeği, bir de yaşlı annesi vardır” şeklinde ipuçları verir.
                                  Çocuğumuzdan doğru cevaplar alındıktan sonra;
                                                “Bir varmış bir yokmuş
                                                  Evvel zaman içinde
                                                 Kalbur saman içinde

                                                  Develer tellal iken
                                                  Pireler berber iken
                Ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken bir Keloğlan varmış.” tekerlemesiyle
                masala başlanır. Keloğlan masallarından seçilen bir tanesi okunur ve çocuğumuzla
              masalda geçenler hakkında sohbet ettikten sonra  masal dramatize edilir. Daha sonra
               çocuğumuza Keloğlan boyama sayfası verilir. Çocuğumuz dilediği gibi resmini boyar.
                                        MANDALIMLA TOPLAMA

                 Velimiz  çocuğumuza toplama işlemi öncesi artma kavramına yönelik etkinlikler
               yaptırır. Çocuğa öncelikle birer ikişer mandal verir. Sonra artan sayılarda mandallar
             ekleyerek ellerindeki mandalların artıp artmadığı sorulur. Nesnelerle toplama işlemleri
                yapılır. Velimiz mandalların üst kısımlarına çeşitli sayılar ve dil bas çubuklarının da
                orta kısımlarına + ve = işaretleri yazar. Ardından dil bas çubuğu çocuğumuza verilir
                ve mandallar da dağınık bir biçimde ortada bırakılır. Çocuğumuz ellerindeki dil bas
             çubuklarında yer alan işaretlere göre mandallar takarak toplama işlemini tamamlarlar.
                               Etkinlik çocuğumuzun ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15