Page 15 - 53hafta
P. 15

5 yaş  GRUBU





                                               30 NİSAN CUMA
                                    *Ailece sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.
                                                 “RESSAMLAR“

            Velimiz çocuğumuza bir tablo gösterir Tabloyu incelemesi için süre tanır. Tablodaki resmin
               konusunun ne olabileceğini tahmin etmesini ister. ‘‘Ressam ne demektir hiç ressam
                gördün mü?’’diye sorar. Çocuğumuzun düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.

                                     “RENKLER” MÜZİK ETKİNLİĞİ
                                    Ben bir küçük ressamım, pembe sarı boyarım
                                       Yeşil yeşil ormanlar, mavi mavi denizler
                                     Turuncudur portakal, gökte sarı güneş var.
                                     Fırça, kalem ve kağıt olmazsa resim olmaz
                                   Renklerle oynamaktan hiçbir çocuk sıkılmaz(2)
                                     Rengârenktir boyalar, lacivertler ve morlar
                                        Ağaçların gövdesi kahverengi olurlar.
                                      Yaptığım resimlerde gece yıldızlar parlar
                                     En sevdiğim renklerse, kırmızıyla beyazdır.
                                      Ay yıldızlı bayrağım kırmızıyla beyazdır(2)
                                     “RESSAM” DRAMA ETKİNLİĞİ
              Yapılacak dramayı velimiz açıklar. Çocuğumuza “Şimdi sanki elimizde fırça varmış gibi
              duvar boyayacağız. Bir renk seç. Ben de sana içinde o renk olan boya kutusu vereceğim.
                Sonra da kendi duvarını boyayacaksın” der. Velimiz çocuğumuza hayali boya ve fırça
              verir. Çocuğumuz odanın duvarında  hayali fırçalarını boya kutusuna batırıp, boyamaya
              devam eder.  Drama çalışmasının sonunda velimiz ‘‘Şimdi hep birlikte kendi tablolarınızı
            oluşturmaya ne dersin? ’diye sorar. Çocuğumuza yarım tabaka olarak kesilmiş resim kâğıdı
              verilir. Çocuğumuz  boyalarını alarak çalışma masasına geçer. Çocuğumuzdan ressam
              olduğunu düşünmesini ve hayalindeki resmi yapması istenir. Yapılan resimler sergilenir.
   10   11   12   13   14   15