Page 15 - 53hafta
P. 15
5 yaş GRUBU
30 NİSAN CUMA
*Ailece sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.
“RESSAMLAR“
Velimiz çocuğumuza bir tablo gösterir Tabloyu incelemesi için süre tanır. Tablodaki resmin
konusunun ne olabileceğini tahmin etmesini ister. ‘‘Ressam ne demektir hiç ressam
gördün mü?’’diye sorar. Çocuğumuzun düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.
“RENKLER” MÜZİK ETKİNLİĞİ
Ben bir küçük ressamım, pembe sarı boyarım
Yeşil yeşil ormanlar, mavi mavi denizler
Turuncudur portakal, gökte sarı güneş var.
Fırça, kalem ve kağıt olmazsa resim olmaz
Renklerle oynamaktan hiçbir çocuk sıkılmaz(2)
Rengârenktir boyalar, lacivertler ve morlar
Ağaçların gövdesi kahverengi olurlar.
Yaptığım resimlerde gece yıldızlar parlar
En sevdiğim renklerse, kırmızıyla beyazdır.
Ay yıldızlı bayrağım kırmızıyla beyazdır(2)
“RESSAM” DRAMA ETKİNLİĞİ
Yapılacak dramayı velimiz açıklar. Çocuğumuza “Şimdi sanki elimizde fırça varmış gibi
duvar boyayacağız. Bir renk seç. Ben de sana içinde o renk olan boya kutusu vereceğim.
Sonra da kendi duvarını boyayacaksın” der. Velimiz çocuğumuza hayali boya ve fırça
verir. Çocuğumuz odanın duvarında hayali fırçalarını boya kutusuna batırıp, boyamaya
devam eder. Drama çalışmasının sonunda velimiz ‘‘Şimdi hep birlikte kendi tablolarınızı
oluşturmaya ne dersin? ’diye sorar. Çocuğumuza yarım tabaka olarak kesilmiş resim kâğıdı
verilir. Çocuğumuz boyalarını alarak çalışma masasına geçer. Çocuğumuzdan ressam
olduğunu düşünmesini ve hayalindeki resmi yapması istenir. Yapılan resimler sergilenir.