Page 15 - 51.hafta
P. 15
5 yaş GRUBU
12 MART CUMA
*Ailece sabah sporu yapıyoruz. Sırasıyla nefes alma hareketleri, baş, boyun, omuz, kol,
bel, bacaklar… Tüm vücudumuzu çalıştıralım. Bu hareketleri yaparken dikkatli olalım.
12 MART İSTİKLAL MARŞI’NIN KABULÜ
Elimizde bulunan Mehmet Akif Ersoy’un fotoğrafı çocuğumuza gösterilir. Bu kişinin
kim olduğunu sorulur. Gelen tahminleri dinlenilir. Ardından resimdeki kişinin Mehmet
Akif Ersoy olduğu söylenir. Mehmet Akif Ersoy’un kim olduğu hakkında çocuğumuzun
düşünceleri alınır. İstiklal Marşımızı yazan şair olduğu belirtildikten sonra konuyla ilgili
sunum izlenir. Sunumun ardından Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşı‘nı Ankara’daki
evinde yazdığı belirtilir. İstiklal Marşı’nın özgürlüğümüzü simgelediği söylenir. Mehmet
Akif Ersoy’un yazdığı bu şiirle yarışmada birinci olduğu ve ödül kazandığı fakir hayatına
rağmen bu ödülü kabul etmeyip ülkesine bağışladığı anlatılır. Onun insanları çok seven,
merhametli biri olduğu söylenerek kişilik özellikleri belirtilir. Ayrıca marşımızı besteleyen
kişinin ise Osman Zeki Üngör olduğu söylenir. Ardından bağımsızlığımızın sembolü
İstiklal Marşı şiir olarak internetten dinlenir.
”İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ” KONULU SANAT ETKİNLİĞİ
Üzerinde ay ve yıldız olan Türkiye haritasının resminin olduğu çalışma sayfası
çocuğumuza verilir. Çocuğumuz Türkiye haritasını kırmızıya boyar ve İstiklal Marşı’nı
Mehmet Akif Ersoy’un neden yazdığını söyler. İstiklal Marşımız söylenirken nasıl
davranmamız gerektiği söylenir. Neden ayakta söylediğimiz anlatılır.
”İSTİKLAL MARŞI” TÖRENİ
İstiklal Marşımızı söyleyeceğimiz söylenir. Çocuğumuzla birlikte ayağa kalkılır. Saygı
duruşunda beklenilir. Marşımız dinletilir. Hep birlikte ritme uygun olarak söylenilir.