Page 11 - 43. hafta
P. 11

5 yaş  GRUBU





                                           11 OCAK PAZARTESİ



                                *Ailece sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.

                                        HANGİ BARDAĞI SEÇSEM?
                                 İsimli örüntü oluşturma etkinliği yapıyoruz.
              Bir aile bireyi değişik özellikte (su bardağı, çay bardağı, meşrubat bardağı

              vb.) bardaklar getirir. Çocuğumuza; ‘Bardak ne işe yarar? / Sen bir bardak
              olsaydın ne bardağı olmak isterdin? / Bardak olsaydın kimin kullanmasını
                 isterdin?’ gibi sorular sorar. Çocuğumuzla birlikte bardaklar kullanım
               amaçlarına göre eşleştirilir. Yetişkin bireyiz  su, çay, meşrubat bardağını

                kullanarak bir örüntü oluşturur. Çocuğumuz  bu örüntüdeki eksik olan
                                         kısmı tamamlamaya çalışırlar.



                                 “KATLA KATLAYABİLDİĞİN KADAR”
                             İSİMLİ   OYUN ETKİNLİĞİNİ YAPIYORUZ.

                Gazetenin ne işe yaradığı ve neden okunduğu tartışılır. Gazetenin kültür ve
              sanat köşesinden birkaç tane haber çocuğumuza okunur. Oyuncuların  ikili eş
             olmaları sağlanır.  Her ikili gruba bir tabaka gazete kâğıdı verilir. Gruplar birkaç

                dakika gazetelerini incelerler. Tanıdıkları rakamları birbirlerine gösterirler.
                 Oyunun kuralları anlatılır. Müzik açıldığında serbest dans etmeleri, müzik
               kapatıldığında gazetelerini bir sefer katlamaları istenir.  Eşler dans ederken
                gazetenin dışına çıkmayacaktır. Her müzik açık olduğunda  oyuncular dans
                 ederler ve her müzik durduğunda gazete bir sefer katlanır.  Gazete artık

                   katlanamaz ve ayakları gazete dışına taşana kadar oyun devam eder.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15