Page 11 - 43. hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
11 OCAK PAZARTESİ
*Ailece sabah sporu yaparak güne başlıyoruz.
HANGİ BARDAĞI SEÇSEM?
İsimli örüntü oluşturma etkinliği yapıyoruz.
Bir aile bireyi değişik özellikte (su bardağı, çay bardağı, meşrubat bardağı
vb.) bardaklar getirir. Çocuğumuza; ‘Bardak ne işe yarar? / Sen bir bardak
olsaydın ne bardağı olmak isterdin? / Bardak olsaydın kimin kullanmasını
isterdin?’ gibi sorular sorar. Çocuğumuzla birlikte bardaklar kullanım
amaçlarına göre eşleştirilir. Yetişkin bireyiz su, çay, meşrubat bardağını
kullanarak bir örüntü oluşturur. Çocuğumuz bu örüntüdeki eksik olan
kısmı tamamlamaya çalışırlar.
“KATLA KATLAYABİLDİĞİN KADAR”
İSİMLİ OYUN ETKİNLİĞİNİ YAPIYORUZ.
Gazetenin ne işe yaradığı ve neden okunduğu tartışılır. Gazetenin kültür ve
sanat köşesinden birkaç tane haber çocuğumuza okunur. Oyuncuların ikili eş
olmaları sağlanır. Her ikili gruba bir tabaka gazete kâğıdı verilir. Gruplar birkaç
dakika gazetelerini incelerler. Tanıdıkları rakamları birbirlerine gösterirler.
Oyunun kuralları anlatılır. Müzik açıldığında serbest dans etmeleri, müzik
kapatıldığında gazetelerini bir sefer katlamaları istenir. Eşler dans ederken
gazetenin dışına çıkmayacaktır. Her müzik açık olduğunda oyuncular dans
ederler ve her müzik durduğunda gazete bir sefer katlanır. Gazete artık
katlanamaz ve ayakları gazete dışına taşana kadar oyun devam eder.