Page 11 - 30hafta
P. 11
5 yaş GRUBU
12 EKİM PAZARTESİ
*Ailece sabah sporu yapıyoruz.
*“KARE” geometrik şeklini öğreniyoruz.
Çocuğunuz ile birlikte “Kare“ şeklinin dörtkenarı ve dört köşesi olduğu belirtilir ve
birlikte görseldeki karenin kenar ve köşeleri sayılır. Bu kenarların uzunluklarının
birbirlerine eşit olduğu vurgulanır. Evinizde kare şeklinde başka neler var diye
sorularak çocuğu düşünmeye sevk edelim. Ardından “kare” adlı parmak oyunu oynanır.
KARE
Çocuklar! Çocuklar! Biliyor musunuz kareyi?(eller iki yana açılır)
Dört tane kenarı (sağ elle dört sayısı gösterilir)
Dört tane köşesi (sol elle dört gösterilir)
Şekillerin en güzeli, Neydi adı kare mi?
Evet evet kare.Haydi yapalım bizde - Bu küçük bir kare (sağ ve sol elin işaret ve baş
parmağı ile kare yapılır)
Buda büyük kare (sağ ve sol elin orta parmağı ile kare yapılır)
Haydi sayalım 1,2,3,4(havada kare şekli çizilir)
*“Şekilleri Öğreniyorum” adlı şarkı öğrenilir. Çocuğunuzu birkaç kez
tekrar etmesi sağlanır.
ŞEKİLLERİ ÖĞRENİYORUM
Üçgendir benim adım, tın tın tın tın tınlarım
Üç kenarım vardır benim 1 2 3- Karedir benim adım her yerde ben de varım
Dört eşit kenarım var 1 2 3 4 - Bak bak bak etrafına bak, şekiller her tarafta ara tara
kurcala - Bak bak bak etrafına bak, şekiller her tarafta haydi bulsana
Çemberdir benim adım yuvarlak döner başım - Hiç kenarım yoktur benim çünkü ben
bir çemberim - Bak bak bak etrafına bak, şekiller her tarafta ara tara kurcala
Bak bak bak etrafına bak, şekiller her tarafta haydi bulsana
*İSMİMİ SÜSLÜYORUM
Çocuklara üzerinde kendi isimlerinin (A4 boyutunda) harflerinin olduğu parçalar
dağıtılarak bu harfleri istedikleri şekilde desenlemeleri, süslemeleri istenir. Herkes
isminin harflerini boyadıktan sonra bir kağıt üzerinde birleştirerek yapıştırır. Altına
isminin kaç harften oluştuğunu yazar.